На автошляхах області через коливання температур та перезволоження дорожнього полотна почала виникати ямковість.

Про це повідомляє «Kanos» із посиланням на інформацію прес-служби САД у Черкаській області.

По завершенню двох місяців зими на автошляхах Черкащини почала проявлятися ямковість, яка інтенсивно утворюється на дорожньому покритті через коливання температури повітря, перезволоження дорожнього полотна, та через недотримання водіями вантажівок вагових норм перевезень.

Узимку дорожнє покриття найбільше страждає від впливу погоди. Поява новоутворених руйнувань та деформацій асфальтобетонного покриття пов’язана з погодно-кліматичними факторами. Узимку аварійна ямковість інтенсивно утворюється внаслідок частих коливань температури повітря, «плюс» змінюється на «мінус», а дощ переходив у мокрий сніг. За останні тижні на Черкащині морозна погода змінювалася на плюсову температуру. Спостерігалась і різниця між температурою повітря удень та вночі. При таких перепадах температури повітря та за надмірної вологості дорожнього одягу, знижується жорсткість дорожнього покриття виникає перезволоження дорожнього полотна та з’являється ямковість на дорогах.

За повідомлення Черкаського обласного гідрометцентру, в області висота снігового покрову на кінець січня становила 40-50 см, що у 4-5 разів вище норми. Запаси води у снігу були найбільші за останні 30 років.

Окрім того, негативно на стані автошляхів області позначається хронічне недофінансування дорожньої галузі. Через пропущені міжремонтні терміни автодоріг та понадпроектне навантаження, утворюється аварійна ямковість.
При сприятливих погодних умов підрядними організаціями Служби автодоріг області проводяться роботи з ліквідації аварійної ямковості.

Узимку погодні умови дозволяють виконувати лише аварійні роботи холодною асфальтобетонною сумішшю. Наразі планується проведення робіт по ліквідації холодним асфальтобетоном деформацій покриття на найбільш проблемних ділянках на головних автомагістралях області. Щоб забезпечити безпечний проїзд, у холодну пору року ямковий ремонт на таких ділянках виконується холодними асфальтобетонними сумішами.

Ямковий ремонт гарячим асфальтобетоном для підтримання в проїжджому стані мережі автодоріг, буде розпочато навесні за належної плюсової температури повітря.
У першу чергу, ямковий ремонт розпочнеться на ділянках автодоріг міжнародного, національного та регіонального значення в межах доведеного фінансування. Разом з ямковим ремонтом також проводитимуться роботи із планування та благоустрою узбіч автошляхів. В той же час, Служба автомобільних доріг у Черкаській області наголошує, що ямковий ремонт є тимчасовим заходом для забезпечення безпечного руху автотранспорту та захисту дорожнього одягу від подальшого руйнування.

Нагадаємо нещодавно ми писали про те, що в області розпочали підготовку до безаварійного пропуску льодоходу.