Працювати на повну не збавляючи темпів, розвиватися та впроваджувати інновації – всупереч війні, на ПрАТ «Миронівська птахофабрика» зробили свій вибір. Про те чи торкнулися негаразди напряму вирощування птиці та як загалом зараз працює виробництво розпитаємо у Євгена Мацюка, головного зоотехніка підприємства. Євген родом із Херсонщини, на підприємстві працює з 2014 року. Починав бригадиром, начальником дільниць з вирощування птиці, а з 2018 року – він головний зоотехнік.
– Євгене, ви тривалий час працюєте в МХП, маєте досвід. Які часи зараз для розвитку птахівництва?
– Часи нині для всіх складні. Але завдяки українській армії, усім, хто боронить нашу рідну землю, ми працюємо. У перші тижні війни ніхто не знав як буде далі. Впевненість ми отримали, коли побачили, що ЗСУ – це незламна сила. А ще завдяки позиції МХП та особисто Голови правління Юрія Косюка, який дав усій компанії чіткий сигнал – ми залишаємось з Україною і працюємо для українців.
З того часу ми адаптувалися до викликів, навчилися працювати й вирощувати птицю в тих реаліях, які маємо. Якщо порівнювати 2022 і 2023 роки, то зараз ми однозначно відчуваємо стабільність і впевненість у власних силах. Цьогоріч ми навіть більш амбітні цілі собі поставили – на рівні довоєнних років, і йдемо до їх досягнення. Рік ще не завершився, але вже зараз розуміємо, що виробничі показники будуть кращі, ніж минулого року. Це, зокрема, демонструє виконання плану з виробництва м’яса тощо.
Загалом негаразди й проблеми згуртували команду, зміцнили підприємство. У птахівництві особливих змін не відбулося. Тут як і раніше потрібно чітко дотримуватися технологій, всіх норм і вимог, дбати про птицю і буде результат. Але той факт, що ми в умовах війни стали сильніші, згуртовані, дозволяє не боятися будь-яких викликів.
І цей вектор нам задає МХП, адже попри війну компанія працює та змінюється. Вона не згорнула свою кулінарну трансформацію, а навпаки – розвиває мережу, відкриває нові напрями та створює нові продукти.
– У вашому підпорядкуванні 9 виробничих дільниць – це третина потужностей з вирощування птиці. Як вдається організовувати роботу команди?
– Так, це два комплекси з вирощування птиці. У моєму підпорядкуванні 9 виробничих дільниць, що налічують сумарно 152 пташники. Роботу усього цього господарства забезпечує команда з 60 працівників.
У першу чергу, запорука нормальної злагодженої ефективної праці – це спільні цілі. Кожен бригадир, начальник дільниці знає куди ми йдемо, яких результатів маємо досягти і транслює це у свої команди. Далі все тримається на професійності та відповідальності, помножених на досвід.
Звичайно, ще є одна важлива складова – людські стосунки, комунікація. Це не менш важливо на роботі. Потрібно спілкуватися з людьми, проявляти увагу, зацікавлення й турботу, дбати про мікроклімат, аби люди почувалися частиною колективу, відчували свою цінність.
– Що важливого відбулося цього року – нові проєкти, починання, зміни?
– «Миронівська птахофабрика» як і загалом МХП не стоїть на місці. Ми постійно активно працюємо над вдосконаленням виробничих процесів, їх автоматизацією та діджиталізацією, впроваджуємо нові рішення, щоб не лише зробити виробництво більш продуктивним, а й спростити, полегшити працю персоналу тощо.
Для цього в компанії діє інноваційна програма «Банк ідей». Це платформа, куди кожен працівник, незалежно від посади, може подати свою ідею щодо покращення роботи підприємства. Це можуть бути пропозиції, які приносять фабриці економію або оптимізують процеси чи дбають про безпеку людей. Крім того, вони мають ще один важливий ефект – мотивують працівників, сприяють їхній залученості, адже кожна успішна ідея отримує свою винагороду.
Завдяки цьому ми отримуємо корисні й ефективні рішення, які дозволяють робити щось по новому й мати від цього переваги. Наприклад, ми автоматизували процес побілки пташників. Раніше процес забезпечували люди, працюючи на спеціальному обладнанні, що подавало вапняний розчин під тиском, а тепер для цього використовуємо спеціальний побілочний агрегат. Він дозволяє якісно й безпечно проводити побілку, та зменшити навантаження на людей.
Ще один важливий проєкт – зміна схеми руху навантажувачів під час відлову птиці. Власне, це моя ініціатива, яку ми втілили разом із колегами. Завдяки цьому вдалось скоротили витрати води та зменшити навантаження на птахівників.
І таких рішень, нових бачень безліч у будь-якому напрямі роботи підприємства.
– Цьогоріч «Миронівська птахофабрика» отримала міжнародний сертифікат Global G.A.P. Що це означає для підприємства? Якою мірою ви та ваша команда були залучені до цього процесу?
– Якість – один із найважливіших критеріїв роботи всіх підприємств МХП. Ми дбаємо про неї від зерна, яке вирощують наші аграрії, до тарілки споживача, куди врешті потрапляє наша продукція. Звісно, маємо й підтвердження – сертифікати системи управління безпечністю та якістю, затверджені Глобальною ініціативою з безпечності харчових продуктів (Global Food Safety Initiative, GFSI). Підприємства МХП й «Миронівська птахофабрика» зокрема регулярно проходять аудити на відповідність вимогам міжнародних стандартів.
Вимоги стандарту Global G.A.P. ми впровадили на птахофабриці ще у 2015 році й відтоді неухильно дотримуємося їх у нашій щоденній роботі. А цьогоріч ще й успішно пройшли сертифікацію від міжнародного сертифікаційного центру. Global G.A.P. є міжнародним визнаним стандартом сільськогосподарського виробництва для безпечного і сталого виробництва продуктів харчування. Отримання сертифіката свідчить про високий рівень системи соціального управління на підприємстві та про застосування у щоденній роботі належних сільськогосподарських практик. А ще – підвищує наш авторитет як виробника серед постачальників і покупців, розширює експортний потенціал. Безсумнівно, це одна із ключових подій для підприємства у 2023 році і вся команда доклала максимум зусиль для цього.
– Який ви керівник загалом? Які інструменти використовуєте в комунікації з командою?
– Насамперед, розумію, що маю бути прикладом для команди. Наприклад, якщо я вимагаю від працівників бути дисциплінованими, то дисципліна – починається з мене.
Далі, я переконаний, що потужна згуртована команда – це запорука успіху, це головна цінність для лідера. Тому роблю все, щоб розвивати й посилювати колег. Націлюю їх на те, що потрібно постійно вчитися й поповнювати власний арсенал знань та навичок. Власне, в МХП по іншому й не буває – компанія стрімко росте та змінюється, тож якщо ти хочеш бути актуальним, ти маєш підвищувати свою цінність як спеціаліста.
Щодо методів комунікації – їх коло дуже широке. Десь потрібно проявити свою експертність, задати тон, поділитися досвідом. А в іншому випадку – дати можливість і простір для креативу, делегувати повноваження й відповідальність. Все залежить від ситуації та від працівника.
Головне у будь-якому випадку залишатися людяним, довіряти команді, турбуватися про неї, бо врешті все в цьому житті тримається на людських стосунках.
– А що найбільше цінуєте в підлеглих?
– Ціную чесність. Правда не завжди буває приємною, але це точно не привід її приховувати. В команді ми звикли працювати за правилом «вчасно озвучена проблема – шлях до її швидкого вирішення» і намагаємось від нього не відступати.
Також мені дуже імпонують ініціативність, залученість та самовіддача колег – це те, що рухає компанію.
– Характеризуючи бізнес МХП у часи війни, які б три головні речі ви назвали?
– МХП не боїться викликів і проблем, вона їх долає.
Компанія, для якої головна цінність – люди, команда.
Чітка українська позиція – МХП це завжди надійна опора для держави. МХП належить до стійких бізнесів, яким можна довіряти, на які можна розраховувати в складні часи.
*Матеріал пресслужби Миронівської птахофабрики