Під час засідання сесії Канівської міської ради у четвер, 28 листопада депутати заслухали звіт директорки Канівського інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) Людмили Чалабієвої за 2022-2024 роки.
Про це повідомляє Kanos із посиланням на інформацію Канівської міської ради.
На сьогодні у закладах дошкільної освіти перебуває 33 дитини з особливими освітніми потребами (ООП). У закладах загальної середньої освіти - 64 дитини здобувають освіту в інклюзивних класах. 38 дітей отримують корекційно-розвиткові послуги, шляхом проведення індивідуальних та групових занять на базі Канівського ІРЦ. Впродовж 2022-2024 років фахівці закладу провели 12895 корекційних занять.
Також вони організовують кваліфікований супровід дітей з особливими освітніми потребами, які перебувають на інклюзивному навчанні та в спеціальних групах з порушенням мовлення тощо. З метою залучення дітей з ООП в соціум фахівці організовують зустрічі в арт-терапевтичній студії, проводяться цикли арт-терапевтичних майстер-класів.
«Батьки не стоять осторонь, а є активними учасниками навчального процесу. Фахівці нашого центру стали тренерами-консультантами для батьків», - зауважила Людмила Чалабієва.
Канівський ІРЦ тісно співпрацює з Канівським міським центром соціальних служб. Так, фахівці ІРЦ долучилися до програми ментального здоровʼя «Ти як?», започатковану дружиною Президента України Оленою Зеленською. Практична психологиня Канівського міського центру соціальних служб Юлія Зозуля провела цикл тренінгів «Майндфулнес на робочому місці».
Також Канівський інклюзивно-ресурсний центр співпрацює із сусідніми об’єднаними територіальними громадами. Так, у 2020-2023 рр. на умовах співфінансування уклали договір про співпрацю з Ліплявською ОТГ, у січні 2024 року – зі Степанецькою ОТГ, що дає можливість проводити комплексні оцінки, корекційно-розвиткові заняття дітям з особливими освітніми потребами, надавати методичну допомогу педагогічним працівникам, які працюють із зазначеною категорією дітей, котрі проживають на зазначеній території.
Звичайно, є і проблеми в роботі Канівського ІРЦ, зокрема, є потреба у придбанні комплексного обладнання та поповнення матеріально-технічної бази корекційно-розвитковим матеріалом. Відчувається гостра нестача асистентів учителів, вчителів-логопедів, вчителів-реабілітологів, вчителів-дефектологів.
«З кожним роком кількість дітей, які перебувають на інклюзивному навчанні, збільшується (2022 р. – 55 осіб, 2023 р. – 82 осіб, 2024 р. – 97 осіб). Саме тому в Канівського ІРЦ стоїть гостра потреба у перегляді штатного розпису та введені ставок педагогічних працівників з корекційною освітою. Проблемним залишається питання з асистентом дитини. На сьогодні пошук такої особи повністю лягає на плечі батьків, які зазвичай не можуть це вирішити самостійно або змушені тимчасово не працювати і займатися виключно дитиною. Станом на 1 листопада 7 дітей з особливими освітніми потребами, які перебувають у закладах освіти Канівської громади, мають необхідність у асистенті дитини», — наголосила директорка центру.
Нагадаємо нещодавно ми писали про те, що перспективу закриття садочків обговорили на сесії Канівської міськради.
Це все добре. А от чи працює хто з асистентами дитини, помічниками учителя. Я про те, чи знають вони особливості роботи з цією категорією дітей, чи тільки аби одиниця була заповнена?