На думку багатьох освітян, в Україні варто вже зараз ухвалити рішення про завершення поточного навчального року.
Про це повідомляє «Kanos» із посиланням на пост Ігоря Лікарчука.
Зі слів українського освітнього діяча, екскерівника Українського центру оцінювання якості освіти Ігоря Лікарчука, педагоги загралися в дистанційну освіту в школі.
«Шоу занадто затяглося. Воно вже стає не цікавим. І спустошливим. Думаю, що було б правильно уже ЗАРАЗ прийняти рішення про завершення поточного навчального року. Усі формальності типу «виконання навчальних програм», «річні оцінки» тощо – несуттєві. Іх можна вирішити, як кажуть, «розчерком пера». Тим, хто буде мати бажання працювати над засвоєнням навчального матеріалу дистанційно – вчителі завжди підуть назустріч. А для тих, хто вчитися не хоче, – продовження шоу не допоможе. Давайте не робити вигляд, що «все хорошо, прекрасная маркиза»…. У складні часи потрібно мати мужність та відповідальність приймати не прості рішення», – йдеться в дописі.
Раніше Ігор Лікарчук висловлювався щодо забезпечення вчителів ноутбуками, електронними навчальними матеріалами та швидкісним інтернетом.
Уже майже місяць заклади загальної середньої освіти працюють в режимі дистанційної освіти. Карантин карантином, але освітянський віз продовжує помаленьку котитися. Ну не так, як по автобану, а швидше так, як Кайдаші їздили до Біївців на оглядини Меланки, але все-таки якийсь рух є.
І от під час цієї їзди стало абсолютно очевидним, що вона можлива і без п’ятого колеса до отого освітянського воза. Маю на увазі існуючі органи управління освітою.
Що вони зробили для того, щоб цей освітянський віз в умовах організації дистанційної освіти все-таки котився?
Забезпечили учителів казенними ноутбуками з ліцензованим програмним забезпеченням чи сучасними смартфонами, котрі здатні у повному обсязі забезпечувати потреби успішної та продуктивної цифрової освіти? Не забезпечили.
Забезпечили вчителя необхідним цифровим навчальним контентом? Не забезпечили.
Забезпечили учнів і вчителів високошвидкісним Інтернетом та оплатили його доступ хоча б педагогам, котрі 16 годин на добу працюють в мережі у режимі дистанційного навчання? Ні, вони цього не зробили.
Натомість вони почали вимагати додаткові плани роботи від учителя, не передбачені чинними нормативними документами звіти про дистанційне навчання, організували вивчення стану «проведення та результативності» дистанційного навчання.
Тобто як завжди: для організації дистанційного навчання зусиль не доклали, але у контролерів-міліціонерів гратися продовжують. То і виникає запитання: «Чи потрібне таке п’яте колесо до воза?»
Однозначна моя відповідь така: «Не потрібна. І стан карантину під час епідемії ще раз це довів. Не було б щастя, так нещастя допомогло».
P.S. Пишу цей пост, а із одного районного центру Київщини зателефонував колишній завідуючий районним відділом освіти. Дуже високопрофесійний фахівець. Та і розповів, що у їхньому райцентрі тепер два відділи освіти та два методкабінети. Один – районної державної адміністрації, а інший – ОТГ. І обидва не встигають, образно кажучи, вмоститися однією д….ю на один унітаз. Адже ні кількість закладів освіти, ні кількість педагогів, ні кількість здобувачів освіти у райцентрі й районі не збільшилася… Навпаки – значно зменшилася. Але ж командувати хочеться…
Нагадаємо нещодавно ми писали про те, що у Київській ОДА розглядають можливість продовження карантину до осені.
Браво,пане Ігоре! Все, що Ви сказали – істина.
Повністю з вами згодна, це навчання вже більше схоже на якесь дике шоу.
Что-то я раньше (до пандемии) ничего не слышал из уст этого
“екскерівника Українського центру оцінювання якості освіти”
о полном провале качества образования в средних школах.
Без репититора поступить в ВУЗ нереально. Школа знаний не дает.
Все знания можно получить у тех же самых школьных учителей, но ……!!!
в индивидуальном порядке и на комерческой основе!!!
Что полезного сделал это дед когда сидел в чиновничьем кресле и получал дармовую зарплату?
НИ-ЧЕ-ГО!
А теперь он умничает, мудак
Моя думка,що цей дослідник був у руля,щоб зробити “могилу” нашій бувшій радянській освіті,бо іі взяли за взірець ведущі краіни світу,а нам такі”дослідники” нав”язали болонську систему,за якоі наші діти стають дебілоідами,яких легко заганяти в стійло,Паршивий той народ,який цурається свого прошлого,
Те що він написав- і на його совісті! За 1 місяць нічого того зробити не можна на те потрібні десятмліття сумлінної роботи та відповідне державне фінансування, меценати , розумні голрви, українські Біл Гейци. Цього нічого немає.
А де Лікарчук був раніше з своїми порадами ? Коли мав посаду.
Триндіти всі вміють.
Я і мої колеги добре знайомі із дописами пана Лікарчука і багато хто підтримує його. А що неправда? Навіщо потрібні такі відділи освіти, які “біжать позаду воза”? Закону про освіту вже три роки, а ми ще й досі живемо по-старому. Невже особливі мізки потрібно мати щоб зрозуміти, що сьогодні важливіше абезпечити вчителя необхідним цифровим навчальним контентом ніж замінити парти і стільці? А про сільську школу, де я працюю, її забезпечення цифровими ресурсами просто промовчу!!
А какого “цифрового контента и цифровых ресурсов” вам не хватает?
Что-то я не наблюдал чтобы репититоры, готовя старшекласников к поступлению, активно использовали “цифровой контент”.
И при этом, вопреки всему, дети посещающие репетитора с тетрадкой и обыкновенной ученической авторучкой показывают высокий результат усвоеных знаний и умений их практического применения.
Тут некоторым не контента, а элементарной совести не хватает.
Сергею Королёву и Юрию Гагарину отсутствие “цифрового контента и цифровых ресурсов” никак не помешало сконструировать ракету и успешно запустить человека на околоземную космическую орбиту!!
У товарищей Пифагора, Энштейна и Лобачевского …… из всех контентов в наличии были только карандаш и бумага.
И ни один из них к репититорам не бегал и на гороно не жаловался!
Вчителю, то Вам у Міністерстві освіти і науки працювати треба, от і зробите так, щоб ті районо ” не бігли позаду воза” і до школи парт не купували. А натомість кожноиу вчителю пo iPady.
Вот я об этом и говорю. Никто не думает о том как научить детей в стенах школы!
Вам бы только лупить бабло на репититорстве, скулить о “низких” зарплатах, и как венец этой конструкции, – дайте кожному з нас iPad!
А зачем вам iPad? Чем это поможет детям?
Вам не гаджеты выдавать нужно, а волчий билет без права трудостройства по специальности.
Іване.а хто такі репетитори,ті ж самі вчителі,які не хочуть вчити дітей за ті кошти,які ім держава платить,ім подавай більше,Тому в даний час мало вчителів,які хочуть навчати дітей добру та розуму.а в основному заробітчани.бо так по болонській системі,Пам”ятаю,як нас вчителі залишали після уроків та допомагали в навчанні і грошей за це не брали,Були вчителі від Бога,
В ціх злобних коментарях не тільки неповага до вчительської праці, а й повне нерозуміння ситуації. За новим освітянським законодавством школи мають право на фінансову автономію, тобто самостійно(без відділу освіт) вирішувати як і що придбати щоб забезпечити якість освітнього процесу. І тільки один Чалабієв виборов для третьої школи це право. МОЛОДЕЦЬ! Директор ХХІ століття!
https://www.youtube.com/watch?v=7Ewmm1rVuL0
У нас уже есть одна выдающаяся дива III тысячелетия 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=OF-O4Ke-AnY
https://www.youtube.com/watch?v=–6LuDEd4Q8
Люди меняются, а совок в голове некоторых провинциальных пИдагогов-обывателей так и не вытравили.
И при этом все удивляются, почему Украина наибеднейшая страна Европы которую по уровню благосостояния рядовых граждан давно обошли даже многие страны африканского континента.