Обласні чиновники із профільного департаменту радять «на місцях» вживати заходи із оптимізації, аби уникнути проблем із оплатою праці педагогічних працівників.
Про це повідомляє «Kanos» із посиланням на інформацію директора обласного Департаменту освіти Валерій Данилевський, опубліковану у «Прочерку».
Фахівці Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації провели аналіз виникнення незабезпеченості видатками заробітної плати педагогічних працівників по освітній субвенції, адже наразі виникло додаткове навантаження з оплатою зарплат відпускних оздоровчих тощо.
«Аналіз свідчить, що дефіцит освітньої субвенції переважно виникає в бюджетах районів та об’єднаних територіальних громад у зв’язку зі значною кількістю малокомплектних шкіл, неефективною та неоптимальною мережею загальноосвітніх навчальних закладів, в яких багато класів із низькою фактичною наповнюваністю та високою вартістю навчання одного учня. З 1 січня минулого року розподіл освітньої субвенції між місцевими бюджетами здійснюється на основі нової формули, що враховує кількість учнів та особливості території, зокрема відсоток сільського населення та щільність учнів на км². На їх основі для кожної громади визначили розрахункову наповнюваність класів», - зауважив директор обласного Департаменту освіти Валерій Данилевський під час колегії ОДА.
Від того, які вживають на місцях заходи з реорганізації мережі, залежить рівень фінансової спроможності освітньої галузі регіону.
Валерій Данилевський зазначив, що нині в 575 закладах загальної середньої освіти навчається 114,8 тис. учнів. Основним показником, який впливає на обсяг освітньої субвенції, є наповнюваність класів. Чим нижча наповнюваність класів, тим меншою є розрахункова кількість педагогічних ставок вчителів, що враховується при розрахунку обсягу освітньої субвенції.
Так, за 2018-2019 навчальний рік середня наповнюваність класів в області становить 17 учнів. По Україні середня кількість становить 20 учнів. Найменша наповнюваність класів у закладах загальної середньої освіти Жашківського, Канівського, Тальнівського Камянського районів, Набутівської, Паланської, Тальнівської, Матусівської, Карашинської, Моринської ОТГ.
До виникнення незабезпеченості з оплати праці педагогічних працівників призводить наявність у регіонах малочисельних, малокомплектних шкіл, витрати на утримання яких, значно перевищуються середній обласний показник.
На кінець 2018-2019 навчального року діє 187 малокомплектних шкіл, що становить 34 %. Середня вартість утримання 1 учня за 2018 рік по області становила 31,5 тис грн. Водночас є окремі ЗЗСО, вартість утримання 1 учня в яких значно перевищує середній обласний показник.
Протягом 2016-2018 років проведено ряд заходів щодо становлення мережі закладів загальної середньої освіти. Зокрема, ліквідовано 9 шкіл в Черкасах, Кам’янському, Звенигородському, Корсунському, Монастирищенському, Уманському районах тощо.
Призупинено діяльність через відсутність учнівського контингенту в 12 школах.
«Якщо ми не будемо впливати на показники реорганізації мережі, то нашій галузі бракуватиме коштів, заробітної плати, надбавок не виплачуватимемо, будуть затримки з відпускними тощо. Критичних випадків по коштам на сьогодні не спостерігаємо, але напруження є в багатьох регіонах», – резюмував доповідач.
Нагадаємо нещодавно ми писали про те, що на 5 млн.грн. порушень виявили аудитори у канівському міському відділі освіти.