Покращення управлінських якостей та компетенцій працівників – над цим постійно й цілеспрямовано працюють на ПрАТ «Миронівська птахофабрика», що діє на Канівщині, в межах комплексної навчальної програми People Management. Йдеться не лише про якісне виконання виробничих завдань, а й про розвиток, мотивацію підлеглих, створення в колективах атмосфери довіри та співпраці. Докладніше про це говоримо з Вікторією Строгою, головною фахівчинею з навчання та розвитку персоналу підприємства. Вона займається організацією тренінгів: від ідеї, теми й до всебічної реалізації.
Про це повідомляє Kanos із посиланням на інформацію пресслужби МХП Миронівська птахофабрика.
— У чому особливості вашої роботи в такій великій компанії як МХП?
— Особисто мені компанія імпонує тим, що тут міцна сформована команда зі своєю корпоративною культурою й цінностями. І моє завдання допомогти команді транслювати цю культуру й цінності на всіх рівнях. Тобто важливо налагодити роботу так, щоб кожен працівник у колективі був не лише виконавцем певного функціоналу, а відчував себе частиною команди, відчував власну цінність. People Management вчить цьому та дає необхідні інструменти керівникам, аби щодня підтримувати комфортний мікроклімат усередині колективу, розвивати його та вносити позитивні зміни.
Одним із важливих усвідомлень на наших тренінгах є наступне: змінити можна тільки себе. Та коли змінюєш себе, навколишнє середовище й оточення теж зазнає змін — інші люди, у нашому випадку, колеги, дивлячись на тебе та спілкуючись з тобою теж змінюватимуться. В основі таких змін лежить мотивація.
– Як реалізовується People Management на практиці?
Наша програма налічує 5 тематичних модулів:
- Мислення розвитку та основи командної роботи;
- Люди різні – команда одна;
- Управління результативністю співробітників;
- Зворотній зв'язок – інструмент управління ефективністю;
- Ефективна комунікація з командою
Кожна з тем спрямована на розвиток певних компетенцій як то: співпраця, комунікація, інноваційність, керування командою, розвиток, ефективність та організаційна діяльність.
Тобто загалом це комплексна масштабна програма. Її на «Миронівській птахофабриці» розпочинала моя колега з МХП Юлія Конупа, керівниця групи методології та навчання, а нині впроваджую я.
Вивченню одного модулю ми приділяємо цілий день. Але ж ми не можемо на весь день забрати керівника з робочого місця, тому кожен модуль ділимо на дві частини.
Усі заняття відбуваються очно, адже тут потрібне повне занурення в тему – дискусії, обговорення, практичне застосування отриманих знань та інструментів. Зазвичай розповідаю про певний метод чи інструмент і ми відразу закріплюємо його та вчимося використовувати на практиці. Для цього працюємо у командах.
Найбільше вправ даю на самоусвідомлення. На одному із занять, наприклад, розглядали, чим відрізняється фіксоване мислення й мислення зростання. Зазвичай ми думаємо шаблонно у форматі фіксованого мислення типу «спробував, мені не вдалося, тож і пробувати знову не буду». Якщо ж розглянути проблему під кутом мислення зростання, слід думати так: «спробував, не вдалося, але я проаналізую, чому та зроблю це інакше». Тобто варто навчитися думати не лише про зараз, а й про перспективу, водночас мислити позитивно, знаходити «плюси» навіть у невдалому досвіді. Мета тренінгів – показати учасникам цей шлях, змусити себе мислити не шаблонно. Практичну роботу починаємо на рівні мови — є фраза, яку потрібно перебудувати з парадигми фіксованого мислення в мислення зростання. Таке тренування далі, уже під час реальної роботи, у взаємодії з колективом, дає чудові результати.
— А що під час тренінгів для учасників найскладніше?
— Труднощі іноді виникають під час першої зустрічі, коли люди не зовсім розуміють, що саме їх чекає на занятті. Але вже на середині тренінгу майже всі дуже круто розкриваються, показують власні сильні сторони та вміння. Позбутися скутості допомагає ще одне наше правило: немає правильної чи неправильної думки, висловленої під час заняття; кожен має право на власне судження. А істина вже народжується в процесі обговорення та дискусій.
— Які риси, на вашу професійну думку, повинен мати керівник, щоб бути успішним?
— Насамперед він має бути мотивованим, це 90% успіху. Досягнути можна всього, головне, щоб був вогник в очах, власна залученість, мотивованість. Наступним кроком має бути дія, адже можна бути готовим до змін і нічого не робити. Тому діяти дуже важливо.
— А чи є риси, які можуть заважати розвитку особистості?
— Складно виділити такі, адже кожна людина — унікальна. У життєвих ситуаціях різні риси керівника можуть бути корисними. Наприклад, та ж вимогливість у більшості випадків та в розумних межах може допомогти підлеглим стати більш дисциплінованими. Під час першого тренінгу я наводжу приклад, коли компанія Google, в якості експерименту, відмовилася від керівників у структурі компанії, запровадивши так звану «рівну лінійку» працівників. Але, як показав досвід, така дія призвела до хаосу, тож від ідеї відмовилися й зробили певні висновки — більше уваги стали приділяти вдосконаленню й розвитку навичок керівників.
— Які ще інструменти даєте менеджерам?
— Наприклад, вивчаємо один із важливих інструментів під назвою диск — це про типологію людей та підходів до них. Розповідаємо як знайти той ключик, який допоможе максимально порозумітися з іншими членами колективу. Завдяки цьому інструменту можна визначити, що краще може робити працівник, яке завдання краще йому давати, чи варто контролювати роботу цього працівника, чи досить він самостійний. Зрештою це допомагає визначити роль кожної людини в команді.
— Чи всім керівникам та менеджерам потрібен People Management?
— На моє переконання, у людини повинна бути певна ментальна зрілість, щоб сприймати цю інформацію й далі користуватися наданими інструментами. Звісно, ми гнучко адаптуємо програму до потреб тих, кого навчаємо. Не можна робити це шаблонно, адже не всі готові сприймати на однаковому рівні. Тому ми проводимо тренінги на рівні готовності аудиторії. Якщо є зацікавлення й відгук, то даємо більш глибоке наповнення. Усі інструменти та практики, які впроваджуємо під час тренінгів, протестовано вітчизняним та іноземним досвідом. Водночас, комбінація модулів, які пропонуємо учасникам, розроблена в рамках МХП, а компетенції, які ми розвиваємо, відповідають стратегіям і цінностям компанії.
Розвиток співробітників та команд — один із пріоритетів МХП, адже саме завдяки людям компанія працює і досягає неймовірних результатів.
Своїми враженнями від навчання поділилися і їхні учасники.
Надія Сушкевич, бригадир на дільницях основного виробництва:
— Цьогоріч я вперше навчалася за програмою тренінгу й щиро дякую за цю можливість. Маю позитивні враження від наших продуктивних зустрічей і йду працювати сповнена сил та енергії. Хочеться втілювати рекомендації і здобуті знання на практиці та здобувати новий досвід. І де в чому я вже практикую. Сподобалося, що на тренінгу є можливість висловлювати власну думку, це наповнює та додає відкритості в спільній роботі. Переконалася, що навчання впливає на моє мислення, розвиває, тож неодмінно продовжу участь у програмі.
Сергій Капля, начальник виробничої дільниці з вирощування птиці:
— Для мене головна цінність програми People Management – їх користь у щоденній роботі. Такий досвід допомагає в комунікації з колегами та підлеглими. Сподобався також формат — доступно, цікаво, інтерактивно.
Нагадаємо нещодавно ми писали про те, що черкаські підприємці-ветерани і ВПО зі сфери громадського харчування можуть отримати гранти до 100 тисяч гривень.
Автор – Роман Кирей