Що вкладають у зміст цього твердження в компанії та про його особисте розуміння дізнаємося в директорки ПрАТ «Миронівська птахофабрика», що діє на Канівщині, Ольги Форостяної.
Пані Ольга очолює підприємство вже понад шість років. Керувала ним у мирний час та ось уже два роки в умовах повномасштабного вторгнення. Каже, що війна – це велике випробування для всіх: держави, армії, суспільства, бізнесу. А перемога – наш спільний шлях, де кожен має обрати свою місію, щоби бути максимально корисним Україні.
– Тож, надійний тил – що за цим стоїть, пані Ольго? Які ключові сенси відображає це поняття для вас?
– Головний сенс у тому, що ми українська компанія. Звичайно, мова не тільки про територіальне розташування. Насамперед ми українці серцем і за переконаннями. Тому з перших днів великої війни МХП з Україною. Ми продовжуємо працювати, інвестувати, допомагати й будемо виконувати свою місію попри все.
У моєму розумінні сенси це не лише про позицію, філософію. Це про конкретні дії, що їх підтверджують. Про реальні справи, проєкти, заходи, словом про щоденну цілеспрямовану роботу величезної команди.
Від початку повномасштабного вторгнення МХП бачить свою ключову роль у підтримці продовольчої безпеки та економіки України. Ми стабільно виробляємо якісну продукцію для харчування людей, у повному обсязі сплачуємо податки та робимо свій внесок у наповнення бюджетів. Також незмінний пріоритет компанії – робочі місця та підтримка своєї команди. Ми завжди націлені на те, щоб попри війну, наші люди відчували захищеність та були впевнені у завтрашньому дні.
Крім того, як і раніше, ми спрямовуємо багато зусиль на розвиток громад, де розташовані наші виробничі потужності. У громадах знають, що МХП – це не тільки про опору, надійне плече в розв’язанні поточних питань. Це про сталий розвиток і тривале партнерство заради якісних змін і нових можливостей.
Також хочу виділити ще один надзвичайно важливий напрям, за яким ми почали працювати восени минулого року. Я б навіть сказала – стратегічний. Це «МХП Поруч». Власне, це комплексна програма з підтримки ветеранів, військових та їхніх родин, розроблена в компанії. І поки вона є досить унікальною в Україні.
– Розкажіть більше про цю програму. На кого спрямована «МХП Поруч»?
– «МХП Поруч» – це історія про наших героїв. Про військових, які нині захищають нас на фронті й про тих, хто вже звільняється зі служби та повертається в мирне життя.
Поки людина служить, ми зберігаємо її робоче місце та виплачуємо заробітну плату – на сьогодні мобілізовані працівники в компанії отримали понад 1 млрд грн зарплат. Коли ж ветеран повертається на підприємство чи додому в громаду, ми хочемо надати йому всю необхідну підтримку, якої він потребує.
Наразі на «Миронівську птахофабрику» повернулися 36 демобілізованих працівників. Це наші ветерани, які продовжують працювати на підприємстві. У межах «МХП Поруч» ми всебічно допомагаємо їм адаптуватися в мирному житті, індивідуально розглядаємо кожну історію та шукаємо для неї рішення.
Крім того, «МХП Поруч» – це про підтримку родин наших ветеранів, тих, хто ще чекає на близьких із фронту, а також рідних героїв, які, на жаль, загинули через війну.
Програма спрямована і на жителів громад. Тобто, ми беремо на себе відповідальність допомагати в реінтеграції демобілізованих захисників, які повертаються в міста й села нашої присутності. Водночас вони можуть не бути працівниками нашого підприємства чи взагалі МХП.
– Ольго Миколаївно, розкажіть про впровадження програми «МХП Поруч»? Як саме підтримуєте ветеранів та їхні сім’ї?
– Насправді це широкий спектр питань, що містить абсолютно різні сфери починаючи з відновлення фізичного здоров'я й до надання правової допомоги та матеріальної підтримки.
Наприкінці минулого року в МХП сформовано Центр із взаємодії з військовими та ветеранами, що є ключовим у комунікації з військовими, ветеранами та їхніми родинами у межах програми «МХП Поруч». На нашому підприємстві також працює координатор, що активно супроводжує та консультує військових, ветеранів і їхні родини. Також до цієї роботи залучені служби з персоналу, з охорони праці, юристи, корпоративний психолог, які допомагають у вирішенні запитів наших колег-ветеранів.
Першочергово ми пропонуємо допомогу ветерану у медичному обстеженні, з’ясовуємо його потребу в реабілітації та лікуванні. Якщо це актуально, напрацьовуємо індивідуальну карту дій і рухаємося нею. Зараз маємо кілька ветеранів, які дійсно потребують серйозного лікування, тож займаємось вирішенням цих запитів.
Особлива увага надається відновленню ментального здоров’я. Цю роботу координує наш корпоративний психолог. Вона обов’язково спілкується з ветеранами, цікавиться чи потрібна їм психологічна допомога, підтримка і якщо є запит – проводить індивідуальні консультації у зручному для них форматі. За потреби психолог також працює з рідними ветеранів.
Далі – вирішуємо питання щодо працевлаштування, якщо такі виникають. Більшість ветеранів повертаються на свої робочі місці, але є й випадки, коли людина більше не може виконувати свої посадові обов’язки як раніше. У такому разі ми шукаємо та пропонуємо персональні можливості для неї. Це може бути як перенавчання й здобуття нових знань та навичок, так і переведення в інші підрозділи чи навіть створення додаткових робочих місць.
Повернення на роботу, в колектив – одна зі складових у реінтеграції ветеранів, тож ми, як роботодавець, маємо подбати про всі необхідні умови для цього.
Також тримаємо зв’язок із сім’ями військових, ветеранів та тими, хто чекає близьких з фронту. За необхідності – надаємо їм матеріальну, психологічну та юридичну підтримку і допомагаємо у вирішенні побутових проблем.
У контексті цих же питань залишаємося поруч і з сім’ями загиблих та зниклих безвісти захисників.
– На початку ви зазначили, що серед пріоритетів компанії й підприємства – підтримка громад. У чому її особливості під час війни, які акценти робите тут?
– Так, бо й під час повномасштабного вторгнення локальні виклики нікуди не зникають.
Почнемо з того, що наша головна підтримка громад та держави в цілому – це чесно та у повному обсязі сплачені податки.
У 2023 році «Миронівська птахофабрика» сплатила майже 647 млн грн податків і зборів, з яких 211,8 млн грн спрямовано саме до місцевих бюджетів. Загалом же минулого року компанія МХП перерахувала до бюджетів усіх рівнів понад 6 млрд грн, що на 31% більше у порівнянні з минулим роком.
МХП залишається лідером зі сплати податків у агросекторі.
Ще один потужний вектор підтримки громад – корпоративна соціальна відповідальність, яку ми реалізовуємо разом із нашим стратегічним партнером – Благодійним фондом «МХП – Громаді». Своїм завданням тут бачимо допомогти громадам, активістам створити навколо себе кращий, ефективніший та комфортніший для життя простір. Насамперед йдеться про великі флагманські проєкти – конкурс соціальних ініціатив «Час діяти, Канівщино!» та конкурс бізнес-ідей «Роби своє».
Минулого року завдяки цим конкурсам на Канівщині втілено в життя 16 соціальних проєктів та підтримано 6 мікробізнесів. Поміж них комфортні лікарняні палати для ветеранів, простір для спілкування військових, психологічна терапі-рум, спортивні хаби тощо. Йдеться також про сучасну фотостудію, виробництво натуральної косметики, пекарню грузинської випічки та інші локальні бізнеси, що стартували, або масштабували свою діяльність.
Загальна сума інвестицій МХП за обома проєктами склала 2,2 млн грн.
Ще один актуальний проєкт, який стартував минулого року і який варто зазначити – «Класи безпеки у навчальних закладах».
2022 року в пріоритеті була допомога у будівництві та облаштуванні укриттів, аби діти могли повноцінно навчатися. А нині допомагаємо створювати сучасні практичні класи, на базі, яких учні зможуть отримати важливі знання та корисні навички для безпечного життя. На разі за підтримки МХП такі простори вже відкрито в чотирьох школах Канева та двох сільських школах. Крім того, деякі громади беруть цей кейс і самостійно виділяють кошти та облаштовують класи безпеки.
Однак «Миронівська птахофабрика» продовжує партнерство з громадами не лише в межах великих соціальних проєктів. Уже багато років поспіль ми підтримуємо їх продукцією, яку виробляємо, а також точково допомагаємо в реалізації ініціатив, яких потребують люди.
Упродовж минулого року вже традиційно підприємство надавало м’ясо курчат для харчування хворих у стаціонарних відділеннях Канівської багатопрофільної лікарні, мешканців територіального центру Степанецької ОТГ, а також дітей у школах Бобриці, Ліплявого та Келеберди. Крім того, ми постійно реагуємо на звернення про надання продукції від громадських організацій чорнобильців, людей з інвалідністю, ветеранів та інших категорій.
Щодо соціальних ініціатив, то коштом підприємства було надано допомогу в ремонті майстерні в Канівській ЗОШ №1, облаштовано затишний бібліотечний простір у с. Козарівка, побудовано сучасний дитячий майданчик у с. Тростянець та втілено низку інших ініціатив.
Також важливо згадати про ще один масштабний проєкт 2023 року. Восени, за фінансової та експертної підтримки «Миронівської птахофабрики», у Смілянському технологічному фаховому коледжі відкрили дві сучасні STEAM-лабораторії. Власне, це інноваційні класи, де студенти мають увесь інструментарій та обладнання для здобуття практичних навичок. Проєкт є продовженням партнерства між МХП та коледжем за напрямом дуальної освіти.
– Ольго Миколаївно, спостерігаємо за МХП постійно. Робите масштабно, на вимогу часу, робите багато. Як вдається за два роки війни тримати темп, мати достатньо сил і ресурсів для того, щоб інвестувати, розвивати, створювати нове?
– Наш головний мотиватор і рушійна сила – Юрій Косюк, СЕО МХП. З перших днів повномасштабного вторгнення й нині він в Україні, він з командою. Для нас його позиція – це історія про справжню відповідальність, про міцну опору, про віру в себе і в нашу незалежну державу.
За два роки війни підприємства компанії не припиняли своєї виробничої діяльності жодного дня, люди мають робочі місця, гідну заробітну плату. Навпаки – компанія розвивається, сміливо інвестує в нові напрямки та створює нові продукти.
МХП – це вже давно не про курятину й зерно. Ще до повномасштабного вторгнення в компанії розпочали велику трансформацію у бік кулінарності й нині ми – міжнародна компанія у сфері харчових та агротехнологій, виробник якісних і смачних продуктів харчування, що покращують життя споживачів.
Власне цей потужний розвиток, масштабування напрямів бізнесу, інноваційність та диджиталізація підходів та процесів – це і дає нам ресурс, рухає у підтримці українців та України.
Щодо безпосередньо «Миронівської птахофабрики», то ми завжди працюємо на максимум задля досягнення цілей, які перед собою ставить компанія. І війна цього не змінила. Навпаки, виклики ще більш мобілізували, об’єднали нас та зробили ще стійкішими.
За підсумками 2023 року ми підвищили свої ключові виробничі показники на понад 7%: виведено – 155 млн голів курчат та вироблено 275 тис. тонн м’яса птиці.
Ще один важливий результат, яким пишаємося – у 2023 році ми успішно пройшли сертифікацію за міжнародним стандартом Global G.A.P., що є міжнародним визнаним стандартом сільськогосподарського виробництва для безпечного і сталого виробництва продуктів харчування.
Також додам кілька слів про розвиток команди. Минулого року ми продовжували інвестувати у своїх людей, розкривати їхній потенціал та підвищувати їхню ефективність: навчання за різними напрямами пройшли 660 працівників. На моє переконання, це ще один показник нашої стабільності та стійкості у ці непрості часи.
– Ви згадали про кулінарний напрям, який зростає в МХП попри війну. Розкажіть більш детально про досягнуті результати й вектори розвитку.
– Якщо коротко, ми працюємо, щоб годувати людей. Якщо детальніше, то МХП продовжує розвиватися як кулінарна компанія й посилює напрям виробництва продуктів харчування з доданою цінністю. Це, наприклад, вже готові до приготування мариноване мʼясо, сформовані котлети чи ковбаси, готова заморожена їжа, як-от нагетси, піца, кулінарія, готові страви з тривалим терміном зберігання. І ще сотні зручних для споживачів продуктів під понад 15-ма брендами. До прикладу, за 2023 рік ми вивели на ринок 497 нових продуктів, і з них 250 були саме кулінарні. А піци, яку продаємо готовою замороженою або гарячою в наших мережах, виготовили за минулий рік 680 тон! Все для того, щоб люди могли більше часу присвятити родині, роботі, навчанню, відпочинку чи хобі замість того, щоб готувати. При цьому скільки б нових продуктів ми не випускали, одне залишається стабільним – процес виробництва супроводжується ретельним контролем якості та безпечності продукції на кожному етапі.
Розвиваємо і ритейл, зокрема мережу магазинів «Мʼясомаркет», і заклади фастфуду Doner Маркет. Завдяки цьому смачні та якісні продукти, які ми виробляємо, опиняються у наших споживачів просто під рукою й дають їм можливість смачно поїсти у будь-якій ситуації. Якщо слово «розвиваємо» перевести в цифри, то на кінець 2023 року у 20 областях України працювали вже понад 260 «Мʼясомаркетів» та понад 170 Doner Маркетів.
Нарощує експертизу і Кулінарний центр МХП, де наші експерти розробляють і тестують нові продукти. А безпосередньо на наших виробничих потужностях ми вже виготовляємо продукти брендів МХП великими промисловими партіями. Наприклад, на «Миронівській птахофабриці», окрім усім відомої «Нашої Ряби», ми виробляємо продукцію бренду для бізнесів зі сфери громадського харчування Kurator та нещодавно запустили виробництво продукції для нового бренду МХП «Супер Філео».
– Яким ви бачите 2024 рік для підприємства?
– Ми точно йтимемо вперед та будемо працювати над тим, аби ставати ще кращими та ефективнішими. Розвиватимемо виробництво та дбатимемо про комфортні умови для людей. Підтримуватимемо громади та робитимемо разом ще масштабніші проєкти. Будемо й надалі зі своєю країною та зміцнюватимемо її.
І ще 2024 рік для нас – це рік підтримки військових і ветеранів. Наші мужні військові щодня роблять на фронті все можливе й неможливе для захисту України, для захисту кожного із нас. Після їхнього повернення на підприємство, додому в громади наші кроки будуть симетричними: ми будемо поруч із кожним ветераном та надамо необхідну допомогу. Бо кожен із них важливий, кожен – герой і заслуговує на щиру вдячність всієї команди.
Матеріал пресслужби МХП-Миронівська птахофабрика